Trening kolarski – 5 cennych wskazówek na początek jak zacząć!

lis 12, 2020 | 0 komentarzy

Trening kolarski – 5 cennych wskazówek na początek jak zacząć!

 

Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę czy masz już kilka startów za sobą Twoje podejście powinno być takie samo – TRI FOR FUN😀

 

Jak się to ma do treningu kolarskiego?

  1. Ważne jest, aby zacząć spokojnie. Treningi powinny być na niskiej intensywności, minimum dwa razy w tygodniu. Jak to monitorować? Jeżeli w trakcie wysiłku jesteś w stanie spokojnie rozmawiać to znaczy, że to jest dobrze. Zacznij od godziny i wydłużaj ten czas wraz z poprawą własnych możliwości.
  2. Kiedy poczujesz, że oswoiłeś się z rowerem, poprawiłeś swoje możliwości należy wprowadzać kolejne elementy. Na początek zastosuj proste ćwiczenie, które poprawią technikę, co automatycznie przełoży się na zwiększenie prędkości. Kręć tylko jedną nogą na zmianę przez 10 minut po 1 minucie na nogę, pamiętając o tym aby kadencja (liczba obrotów jedną nogą na minutę) była wysoka.
  3. Kolejne ćwiczenie to sprinty, które poprawią naszą szybkość. Pamiętaj, że należy je wykonywać z pewną rezerwą i nigdy na 100%. Przykładem jest przyspieszenie na krótkim odcinku podczas spokojnej jazdy w powtórzeniach co 5-10 minut.
  4. Siła to bardzo ważna cecha motoryki od początku trzeba ją kształtować. Wjazdy na małe wzniesienia np. wiadukt z mniejszą kadencją obrotem nogi i wysokim biegu na krótkich odcinkach od 100 do 200 metrów, sprawią iż jazda będzie coraz przyjemniejsza a Twoje nogi mocniejsze i silne.
  5. Ogromną wartość ma jazda w grupie, więc poszukaj osób „kręcących” w swojej okolicy. Czy będzie ich trzy osoby czy dwadzieścia w zasadzie nie ma znaczenia, choć na początek im mniej tym lepiej. Dzięki takim spotkaniom możemy zapoznać się z zasadami jazdy w grupie, dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy od bardziej doświadczonych kolarzy, poznać nowe trasy. Pozwoli Wam to na urozmaicenie treningów i zrywa z codzienną monotonią.

Tak powinien wyglądać początek Waszej przygody kolarskiej, który z czasem pozwoli na wprowadzenie mocniejszych treningów. Najważniejsze jednak jest poczucie dobrej zabawy i satysfakcji z wysiłku #TRIFORFUN

.
.
.

Zapraszamy do udziału w naszych treningach kolarskich organizowanych dla wszystkich chętnych którzy chcą poprawić jazdę na rowerze oraz naładować się hormonem szczęścia – endorfinami.

Więcej szczegółów na naszych fanpegach FB IronWoman FIT  oraz KiEdA – Trenerfit

Podziel się tym postem z bliskimi a będą Tobie wdzięczni😘
Życzę Ci miłego dnia☀️zróbmy dziś coś fantastycznego😁
Zmieniaj nawyki i styl życia🏃‍♂️☀️ciesz się😁zdrowiem❤️i odpornością
Chcesz zdrowo schudnąć i poznać ofertę?
Zapraszamy już dziś☀️do kontaktu📞📧i współpracy, również ONLINE👨💻
Strona www💻 YouTube i social media📱i nie tylko😉

www.kieda.com.pl

Instagram IronWomanFIT

Instagram Kieda_TrenerFIT.pl

Facebook IronWomanFIT

Facebook KiEdA – TrenerFIT

Triathlonlife.pl „Ola Kieda: MŚ IM 70.3 Utah głównym startem 2021…”

Triathlonlife.pl “Ola Kieda skacze jak sarna w lesie…”

Triathlonlife.pl “Wulkan energii…”

Pytanie Na Śniadanie – Czar Par – V zasad KiEdA

YouTube – Nasza Pasja

#treningkolarski #KiEdA #TrenerFit #ironwomanfit
#Vzasadkieda #dłońkieda #kiedasystem #5KTFit #przepisKiEdA #posilekKiEdA
#zdrowystylzycia #trening #motywacja #zdrowie #endorfina #fitpara #metamorfozy
#posiłek #zdrowyposiłek #szybkiposiłek #przepis #dietapudełkowa #nawynos #foodporn

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz nasze inne wpisy:

Jak zacząć – pięć nawyków zdrowia i sukcesu!

Jak zacząć – pięć nawyków zdrowia i sukcesu!
Motywacja i nawyk pomaga w zmianie.
Jakie nawyki są potrzebne do realizacji celów?
„MOTYWACJA – pozwala zacząć a NAWYK – wytrwać”
Znajdź swój cel i zacznij. Powtórz to przez trzy tygodnie i zdobądź nawyk.

Makaron z ciecierzycą i szpinakiem – Posiłek KiEdA

Makaron🍝z ciecierzycą i szpinakiem🌱- Posiłek KiEdA
Ciecierzyca, inaczej cieciorka lub groch włoski, posiada liczne właściwości zdrowotne.
Ciecierzyca, poza tym, że jest skarbnicą białka w dużych ilościach, posiada inne cenne składniki i właściwości.